loading...
تك فايل
عنوان انگلیسی مقاله: Effects of exercise training on blood lipids and lipoproteins in children and adolescents
عنوان فارسی مقاله: تاثيرات تمرينات ورزشي بر روي ليپيدها و لیپوپروتئین ها خون در كودكان و نوجوانان.
دسته: پزشکی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 8
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
هدف مقاله زير توصيف آن چه كه در مورد تاثيرات تمرينات ورزشي در كودكان و نوجوانان در ليپيدها و ليپوپروتئين هاي خون زير مي دانيم، مي باشد: مجموع كلسترول (TC)، كلسترول ليپوپروتئين با چگالي بالا (HDL-C) ، كلسترول ليپوپروتئين با چگالي پايين (LDL-C) و تري گليسيريد (TG). تنها تحقيقاتي كه حالت، توالي، طول دوره و شدت ورزش را توصيف مي كنند، در اين بررسي گنجانده شده اند. نتايج تحقيقات بررسي شده دو پهلو بوده اند. قطعا تاثيرات تمرينات ورزشي بر روي سطح ليپيد و ليپوپروتئين خون كودكان و نوجوانان نورموليپيدميك دو پهلو بوده است. از چهارده تحقيق بررسي شده، شش تحقيق شاهد تغيير مثبت در نمايه ليپيد و ليپوپروتئين خون بوده اند و چهار تحقيق شاهد هيچ گونه تغييري در نمايه ليپيد و ليپوپروتئين خون نبوده اند و يك تحقيق شاهد تاثير منفي بر روي HDL-C  بود، اما شاهد ارتقاي كلي در نمايه ليپيد و ليپروپروتئين به خاطر كاهش در نسبت TC/HDL بود. به نظر مي رسد كه مشكلات روش شناسي موجود در بخش اعظم تحقيقات تمرينات ورزشي توانايي ارايه يك نظر جامع و مبتني بر شواهد در مورد تاثيري كه تمرينات ورزشي بر روي سطوح ليپيد خون در كودكان نورموليپيدميك دارد را سلب مي كند. بخش اعظم نقص های طرح  تحقيق را مي توان به يك يا دو مورد از موارد زير ارتباط دارد: تعداد كم سوژه ها در هر تحقيق، تعداد كم دختران يا عدم وجود آن ها، گنجاندن دختران و پسران در گروه سوژه ها، گنجاندن دختران و پسران در مراحل بلوغ متفاوت در سوژه ها، تمرينات ورزشي كه به طوركافي شدت ورزش را كنترل نمي كردند، دوره هاي تمرين ورزشي كه بيش از هشت هفته به طول نمي انجاميد و مطالعات تمرين ورزشي كه ك حجم ورزشي كافي براي ايجاد تغيير نداشت. در حالت ايده ال تحقيقات آتي بايد بر روي مطالعات بلندمدتي تمركز كند كه تأثيرات تمرين ورزشي از سال هاي دبستاني تا بزرگسالي را بررسي كند. 
کلیدواژه: عوامل ریسکی قلبي وعروقي، كودكان، نوجوانان، تمرينات ورزشي هوازي.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
عنوان انگلیسی مقاله: Regeneration of different Cyclamen species via somatic embryogenesis from callus, suspension cultures and protoplasts
عنوان فارسی مقاله: احیای گونه های مختلف سیکلامن از طریق تکوین سوماتیک جنین ازکالوز، کشت های تعلیق و پروتوپلاست ها.
دسته: زیست شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 20
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
مطالعۀ حاضر اولین گزارش دربارۀ تشکیل کشت های کالوزگیاهکی از بافت جوانه، احیای گیاهان از طریق گیاهک زایی سوماتیک و پیشرفت سیستم احیا ازپروتوپلاست به گیاه با استفاده از سه گونۀ وحشی Cyclamen یعنی Cyclamen graecum Link،Cyclamen mirabile Hildebrand و Cyclamen trochopteranthum Schwarz می باشد ( واژه مترادف Sprenger Cyclamen alpinum hort. Dammann ex). امکان تشکیل کالوز گیاهک و احیا از طریق گیاهک زایی سوماتیک برای هر گونه شدبدا به ژنوتیپ وابسته بود. از 0.5 g کالوز، حدود 1461 گیاهک سوماتیک در موقعی  C. mirabile تشکیل شد. محیط های کشت با غلظت های متفاوتی از تنظیم کننده های رشدی گیاه، CaCl2 و زغال چوب فعال شده تأثیر قابل توجهی بر شکل گیری گیاهک در گونه داشتند. حدود 1.4×106 پروتوپلاست از 1 g تعلیق سلول C. graecum جدا شدند. پاسخ های رشدی گوناگون پروتوپلاست ها در دو عامل تعبیه کننده یعنی آگارز و آلگینات برای گونه های مختلف Cyclamen مشاهده شد. این ویژگیهای رشدی خاص به عنوان نشانگر گزینش برای آزمایشات ترکیبی(fusion) در آینده استفاده شدند. برای هردو سیستم کشت پروتوپلاست، گیاهک هایسوماتیک احیا شدند، برای plantlets پرورش داده شدند و با شرایط گلخانه ایی سازگار شدند.
کلید واژه ها : آگاروز، آلگینات، Cyclamen alpinum، Cyclamen graecum، Cyclamen mirabile، گیاه سیکلامن، جداسازی پروتوپلاست، تکثیر رویشی
1.مقدمه:
دستۀ (Cyclamen Myrsinaceae) شامل تقریبا 22 گونه میشود (Grey-Wilson،2003) که عمدتا در کشورهای اطراف و آبگیر مدیترانه ایی پراکنده هستند. برخی گونه ها از قرن هجدهم در کشورهای اروپای غربی کشت شده اند. اما تنها گونه ایی که اهمیت اقتصادی جهانی داشته Cyclamen persicum Miller بود. استثنائاتی وجود دارد و آن این که برخی گونه ها مانند C. coum Miller و C. hederifolium Aiton بندرت کشت میشوند. زیرا رشد آنها کند است و ملزومات کشت آنها بسیار ناشناخته است. Cyclamen graecum Link در قسمت هایی از یونان و جزایر آن یافت میشود. Cyclamen mirabile Hildebrand و همچنین  Cyclamen trochopteranthum Schwarz (مترادف Cyclamen alpinum hort. Dammann ex Sprenger) بومی منطقۀ جنوب غرب آنتالیا در ترکیه می باشد (Grey-Wilson، 2003). سه گونه به دلیل برخی ویژگی های باارزش که در کالتیوارهای C. persicum وجود ندارد، انتخاب شدند.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله تزریق سالین هیپرتونیک در درمان هیپوناترمی حاد عصبی

عنوان انگلیسی مقاله: Performance Characteristics of a Sliding-Scale Hypertonic Saline Infusion Protocol for the Treatment of Acute Neurologic Hyponatremia
عنوان فارسی مقاله: ویژگی های عملکرد در مقیاس حرکتی پروتکل تزریق سالین هیپرتونیک در درمان هیپوناترمی حاد عصبی.
دسته: پزشکی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 11
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
دورنما و هدف تزریق سالین هیپرتونیک (3% NaCl) می تواند برای درمان هیپوناترمی حاد عصبی در بیماران بدحال مبتلا به اختلالات عصبی و مغز و اعصاب از جمله خونریزی ساب آراکنوئید مورد استفاده قرار گیرد. برای رسیدن به محدوده سدیم هدف، تنظیماتی در میزان تزریق سالین هیپرتونیک در درمان ANH مورد نیاز است و معمولا به صورت تجربی بدست می آیند. تا به امروز، برای تعیین مطمئن تنظیمات رسیدن به غلظت سرم سدیم پایدار نرمال و یا اینکه هر چند وقت یکبار هیپرناترمی درمانزاد در طول دوره درمان باسالین هیپرتونیک رخ می دهد هیچ داده ای در دسترس نیست. 
روش. در این بحث، روشی استاندارد  در مقیاس حرکت پروتکل سالین هیپرتونیک برای به حداقل رساندن تغییرپذیری بیمار به بیمار از تجویز سالین هیپرتونیک، و برای دستیابی به مقدار امن اصلاح سدیم و نگهداری پایدار از غلظت سرم سدیم  با جهش مازاد حداقل وضع شده و تجزیه و تحلیل بازنگرانه ای را از ویژگی های عملکرد استاندارد  پروتکل سالین هیپرتونیک در طی دوره یک ساله، در 49 بیمار ارائه می گردد.
نمایش نتایج: نرخ متوسط  اصلاح اولیه سدیم، 0.44 ± 0.36 (اکی والان / L) / ساعت می باشد. در طول فاز نگهداری تزریق، 84.3 ± 17.8 درصد از زمان  در محدوده هدف صرف شده است. (سدیم 136-145 میلی اکی والان)، L، 14.9 ± 18.1٪ از زمان  در  فرارفت خفیف صرف شده است (سدیم 130-135 میلی اکی والان / L)، و 0.7 ± 3.1 درصد از زمان در جهش مازاد (اورشوت) (سدیم> 145 میلی اکی والان / L) صرف شد.  در تزریق سالین هیپرتونیک هیچ عوارض جانبی مشاهده نشد.
نتیجه گیری. مقیاس حرکت پروتکل سالین هیپرتونیک برای درمان  ANH می تواند به طور قابل اطمینانی مورد استفاده قرار گرفته و به غلظت سدیم طبیعی به شیوه ای مطمئن و با حداقل جهش مازاد حداقل، رسید
کلیدواژه: هیپوناترمی، خونریزی زیر عنکبوتیه، خونریزی داخل مغزی، هدر رفتن نمک مغزی، هیپرتونیک سالین
مقدمه:
هیپوناترمی حاد عصبی (ANH) یک پدیده شایع در بیماران بدحال مبتلا به بیماری های عصبی و مغز و اعصاب از جمله خونریزی زیر عنکبوتیه (SAH)، آسیب های مغزی،خونریزی داخل مغزی و سکته مغزی است.  ANH می تواند منجر به عوارض مانند تشنج یا تشدید ادمای مغزی و افزایش فشار داخل جمجمه گردد.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله آگاهی و عملکرد پزشکان عمومی در مورد بیماری های پریودنتال

عنوان انگلیسی مقاله: Knowledge, attitude, and practice of medical doctors towards periodontal disease
عنوان فارسی مقاله: آگاهی، نگرش و عملکرد پزشکان عمومی در مورد بیماری های پریودنتال.
دسته: دندانپزشکی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 5
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این پژوهش با هدف بررسی آگاهی پزشکان عمومی از ارتباط بیماری پریودنتال با سلامت عمومی انجام شد. همچنین عملکرد پزشکان در توصیه بیماران به انجام درمان های دندانپزشکی مورد ارزیابی قرار گرفت. در این مطالعه مقطعی 269 پزشک مشغول به طبابت در ناحیه نلور ‏به صورت تصادفی انتخاب شدند‏. آگاهی پزشکان در زمینه رابطه متقابل بین بیماری های پریودنتال و سلامت عمومی طی مصاحبه و با استفاده از یک پرسشنامه ارزیابی شد. داده های حاصل آنالیز شد و بر حسب درجه ارائه گردید‏. تمام پزشکان ( 100%) نسبت وجود ارتباط بین سلامت دهان و سلامت عمومی آگاه بودند ‏. اما تنها 10% از پاسخ دهندگان بیماران خود را ‏بدون درخواست بیمار به دندانپزشک ارجاع می دادند تعداد بسیار کمی از پاسخ دهنگان ( 23.3%) در مورد شاخه های مختلف دندانپزشکی اطلاعاتی داشتند. غربالگری و ارجاع توسط متخصصان مراقبت های بهداشتی می تواند ‏با ترغیب بیماران به دنبال گیری مراقبت های دهان و دندان بر سلامت عمومی آنها سودمند باشد. بنابراین لازم است درباره اهمیت بهداشت دهان و دندان به عنوان بخشی از سلامت عمومی به پزشکان آموزش داده شود. 
‏مقدمه:
‏بهداشت دهان و دندان، بخش مهمی از سلامت عمومی است. عموما تصور می شود که بیماری های دهان تنها محدود به حرفه دندانپزشکی است. ‏هم از جنبه های دانشگاهی و تحقیقاتی و هم در زمینه درمانی، ارتباطات محدودی بین دندانپزشکان و سایر حرفه های مرتبط با سلامت وجود دارد (ا). بهداشت دهانی نامناسب انعکاسی از عدم توجه اجتماع به سلامت دهان و دندان است( ٢ ‏)، براین اساس لازم است پیشگیری از بیماریهای دهان هم در کشورهای عقب افتاده و هم در کشدورهای توسعه یافته به عنوان یک اولویت بهداشتی درنظر گرفته شوذ. مستندات غیر قابل تردید نشان داده اند که بین بیماری پریوذنتال با برخی بیماری های سیستمگ مهم از جمله دیابت( ٣ ‏)، برخی مشکلات دوران بارداری( ٤ ‏)، بیماریهای قلبی- عروقی(5)، بیماریهای تنفسی(6)، استئوپروزیس(7)، آرتریت روماتوئید( ٨ ‏) و سرطان ارتباط وجود دارد.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله روش نمونه گیری و روش جمع آوری داده

 

عنوان انگلیسی مقاله: Sampling and data collection procedures
عنوان فارسی مقاله: نمونه برداری و روش جمع آوری داده.
دسته: آمار
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 11 
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
نمونه ها از یک صنعت تولیدی در مالزی برداشته شد. به چند دلیل، تغییر تهیه حساب برای مدیران ( حسابداری مدیریتی) احتمالا در این نوع از شرکت روی می دهد. شرکت های تولیدی در معرض تغییراتی در ارتباط با محیط تولید همانند تغییرات در ساختار هزینه تولید و تکنیک های تولید با فناوری جدید قرار می گیرند. این صنعت به این دلیل انتخاب شده است که به عنوان فعال ترین و مهمترین حامی اقتصاد مالزی می باشد. 
تمرکز این بررسی بر روی مدیران حساب ها/ یا بخش مالی شرکت های تولیدی در مالزی می باشد. رئیس بخش مالی یا حسابداری مد نظر مد نظر قرار می گیرد زیرا اکثر شرکت های تولیدی مالزی دارای واحدهای مجزا جهت تهیه حساب برای مدیران نمی باشند. همان طور که توسط بانیس و لانگ فیلد تاکید شده است، درک مدیران در این موقعیت در مقایسه با بکارگیری اقدامات هدفمند مهم به نظر می رسد زیرا:
1) درک مدیر از شرایط می باشد که حائز اهمیت بوده، و این افکار می باشند که تصمیمات را با توجه به انتخاب استراتژی و تغییرات در سازمان های دیگر و تغییرات تهیه حساب برای مدیران تحت تاثیر قرار می دهند. 
2) اندازه گیری تغییرات هدفمند همانند میزان تغییر در محیط یا تغییر در موضوعات استراتژیک مشکل می باشد.
3) این موضوع مورد بحث می باشد که افراد دارای درک کافی به منظور دادن اطلاعات نسبتا موثق  از مراحل تصمیم گیری باشند. 
جمعیت هدف برای این بررسی شرکت های تولیدی می باشند که قبل از سال 2003 با هم ادغام شده اند. این موارد در انطباق با هدف بررسی به منظور تجزیه و تحلیل تغییرات در شرکت های تولیدی در یک دوره 5 ساله منحصرا از سال 2003 تا 2007 می باشند. جمعیت مورد بررسی از 800 شرکت تولیدی در این مطالعه با استفاده از نمونه برداری احتمالات  ( روش تصادفی ساده) انتخاب شدند. دستورالعمل FMM به عنوان چارچوب نمونه برداری برای این تحقیق مورد استفاده قرار گرفته است. چارچوب نمونه برداری برای اطمینان از این مورد حائز اهمیت می باشد که نمونه ها به اندازه کافی نماینده جمعیت هدف مورد نظر که بر مبنای آن نتایج تست فرضیه عمومیت پیدا می کنند، می باشد. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله مثال های عددی در رشد اقتصادی 

 

 

عنوان انگلیسی مقاله: Numerical Example in economic Growth
عنوان فارسی مقاله: نمونه های عددی در رشد اقتصادی.
دسته: آمار
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 8
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
ما در اینجا به معرفی تعدادی از نمونه های عددی برای توضیح اینکه چگونه اقتصاد در مسیر انتقال حرکت می کند می پردازیم. ما تلاشی را به منظور انتخاب مقادیر پارامتر مورد قبول و ایجاد شبیه سازی هایی که به طور واقع گرایانه همانند آن باشد انجام می دهیم. به هر حال این مدل حاصل تعدادی از فرایندهای مهمی می باشد که به شکل دهی رشد اقتصادی و مشکلات مربوط به آن می پردازد. به این ترتیب چنین نمونه هایی نمی بایست به طور حقیقی در نظر گرفته شوند. مهمتر اینکه، آن ها حدی را نشان می دهند، که میزان رشد با مد نظر قرار دادن خطرات مربوط به فناوری خاص، کمتر می گردد.
اولین نمونه، رشد درصدی ثابتی را نشان می دهد  . مورد دوم توزیع   را به همراه قابلیت انعطاف پذیر نشان می دهد که با رسیدن z به صفر به بینهایت می رسد. بر طبق به قضیه 3، این نمونه، نرخ رشدی را نشان می دهد که به صفر تنزل داشته، حتی اگر مصرف به طور نامشخصی بالاتر رود.
5.1. نمونه مبنا
پارامتر بندی اصلی این نمونه مبنا در جدول 1 توصیف شده است. برای ایجاد منحنی در سود نهایی، ما   را انتخاب می کنیم.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله اختلالاتی به نام کم توجهی، بیش فعالی

 

عنوان انگلیسی مقاله: The Disorder Named ADHD
عنوان فارسی مقاله: اختلالاتی به نام کم توجهی، بیش فعالی. 
دسته: پزشکی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 11
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
گاهی اوقات، ممکن است در نشستن هم مشکلاتی داشته باشیم  و رفتارهای انگیزسی خود را کنترل کرده و به آن ها توجه کنیم.  برای بعضی از افراد این مشکلات آنقدر فراگیر و دامنه دار هستند  که این مشکلات، در زندگی شان شامل خانه، تحصیل، اجتماع و کارشان، تاثیر گذار می باشند. 
باید توجه داشته باشیم که اختلالات کم توجهی، بیش فعالی، یکی از شرایط عصبی- بیولوژیکی در افراد می باشد که 58 % کودکان محصل را تحت تاثیر قرار می دهد که نشانه هایش در دوران بلوغ به 60 درصد موارد می رسد (یعنی 4 درصد در دوران بلوغ بیشتر می شود). مشخصه آن  پایین آمدن سطح تمرکز، انگیزه و فعالیت بیش از حد می باشد.
اگر چه افرادی با این اختلالات ممکن است بتوانند در زندگی موفق باشند اما بدون تشخیص و درمان مناسب، اختلالات کم توجهی، بیش فعالی ؛ ممکن است عواقب جدی تری را به دنبال داشته باشند که شامل عدم موفقیت تحصیلی، استرس و پریشانی در خانواده، افسردگی، مشکل در ارتباط بر قرار کردن، مصرف مواد مخدر، خجالتی بودن،  ریسک صدمات اتفاقی و شکست کاری می باشند. بنابراین تشخیص زود هنگام و درمان آن اهمیت زیادی دارد.
 علوم پزشکی در سال 1902 دانش آموزانی را که دارای بی انگیزه گی، عدم تمرکز و فعالیت های غیر طبیعی داشتند را مورد بررسی قرار داد تا آن زمان به این اختلال نام های زیادی را نسبت می دادند نام هایی مثل اختلالات مغزی- کو دکانی با عکس العمل شدید و اختلال عدم تمرکز به دلیل جنب و جوش و عدم جنب و جوش فرد. به دنبال انتشار ویرایش چهارم کتاب بررسی و تشخیص اختلالات این مشکل به نام اختلالات کم توجهی، بیش فعالی نام گذاری شد. نام کنونی نشان دهنده اهمیت قدرت تمرکز در این اختلال  و همچنین مشخصه های دیگر این اختلال مانند بی انگیزه گی و فعالیت های بیش از اندازه در فرد می باشد. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

تعداد صفحات : 155

درباره ما
مرکز خرید فروش و دانلود فایل مقاله ، ترجمه ، پروژه ، استخدامیآموزش و پرورش آگهی استخدام استخدام استخدام 93 اقتصاد برق بیماری تحقیقات مکانیکی ترجمه ترجمه مقاله تغذیه حسابداری خانواده داده کاوی دانش آموزان دانلود دانلود تحقیق دانلود ترجمه مقاله دانلود رایگان دانلود سوالات استخدامی دانلود مقاله دانلود پایان نامه دانلود پروژه روانشناسی سازمان سلامت شبکه شرکت نفت شیمی عمران مدرسه مدیریت مدیریت منابع انسانی مقاله مهندسی نرم افزار مکانیک ورزش پاورپوینت پایان نامه پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی پروژه پزشکی کامپیوتر کنکور کودکان
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1081
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 101
  • بازدید امروز : 42
  • باردید دیروز : 521
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 1,008
  • بازدید ماه : 563
  • بازدید سال : 57,620
  • بازدید کلی : 316,378