loading...
تك فايل
عنوان انگلیسی مقاله: Exploring e-learning Knowledge Through Ontological Memetic Agents
عنوان فارسی مقاله: بررسی دانش آموزش الکترونیک از طریق عوامل ممتیک انتولوژی (هستی شناسی).
دسته: فناوری اطلاعات و کامپیوتر
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 29
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
اثبات شده است که سیستم های آموزش الکترونیک به عنوان مبنایی در چندین حوزه آموزش عالی و شرکت های کسب و کار می باشد. مزایای قابل توجه زیادی برای افرادی که به صورت انلاین آموزش می بینند  وجود دارد که عبارتند ازهمانند راحتی، قابل حمل بودن، انعطاف پذیری و هزینه ها، وجود دارد. به هر حال سرعت و تغییر پذیری دانش امروزی به دلیل رشد قابل مشاهده شبکه ارتباطی جهانی، نیازمند روش های آموزشی جدیدی می باشد که ویژگی های بیشتری را همانند ساختاربندی اطلاعات، بازدهی، انسجام کاری، و شخصی سازی، مد نظر قرار می دهد. این مقاله سیستم های آموزش الکترونیک جدید چند عاملی را به همراه ارائه دانش و محاسبات ممتیک برای مدیریت کارامد اطلاعات پیچیده و بدون ساخت مطرح می کند، که آموزش الکترونیک را  مشخص می سلزد. مشخصا متفاوت از از رویکردهای مشابه دیگر، طرح ما از 1) انتولوژی ( هستی شناسی) برای ایجاد روش مناسبی به منظور مدلسازی دانش در مورد محتوا و فعالیت های آموزشی ، و 2) عوامل ممتیک همانند جستجوگرهای هوشمند به منظور ایجاد تجارب آموزش الکترونیک خصوصی و به موقع استفاده می کند  که اولویت خاص آموزندگان را مد نظر قرار می دهد. روش مطرح شده، با استفاده از استفاده از پلاگین های نرم افزاری چندعاملی برای پلتفرم های اموزش الکترونیک صنعتی با توجه به بررسی ها برای تایید طرح ممتیک مورد نظر  ما از نقطه نظر انعطاف پذیری، بازدهی و قابلیت همکاری، تست می گردد. 
1. مقدمه:
در سال های اخیر فعالیت هایی که توسط وب 2 به اجرا در آمده است شامل حوزه آموزش الکترونیک بوده به ترتیبی که روش جدیدی ایجاد شده است. ابزارهایی همچون بلاگ ها ( برای اشتراک ایده ها)، ویکی ( به عنوان روشی برای ایجاد اطلاعات به روش جمعی)، پادکست ( به منظور توزیع فایل های چندرسانه ای بر روی اینترنت) و برنامه های کاربردی دیگر اشتراک وب ( همانند Flickr، YouTube, del.icio.us, و غیره) این امکان را برای جوامع اینترنتی ایجاد کرده تا به فعالیت، تدریس، آموزش، و انجام کسب و کار و غیره بپردازند. بکارگیری منسجم ابزارهای ذکر شده در بالا در فرایند آموزش الکترونیک به نام آموزش الکترونیک 2 می باشد. از این نقطه نظر، ماهیت توزیع وب چندین انتقاد را همانند مدیریت هویت کاربران در میان برنامه های کاربردی وب مختلف، مدیریت کارآمد چندین محتوای ذخیره شده، هماهنگ سازی محتوا که حاصل وب سایت های ناهمگن و غیره می باشد، به دنبال دارد. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله کاربرد سایتوکین های بزاق در غربالکری اسکواموس سل کارسینوما دهان

عنوان انگلیسی مقاله: The use of salivary cytokines as a screening tool for oral squamous cell carcinoma: A review of the literature
عنوان فارسی مقاله: کاربرد سایتوکین های بزاق در غربالکری اسکواموس سل کارسینوما دهان.
دسته: دندانپزشکی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 5
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
اسکواموس سل کارسینومای دهان (OSCC) شایع ترین نو سرطان سر و گردن است. میزان بقای ۵ ‏- ساله این سرطان طی دو دهه گذشته همچنان کمتر از50% باقی مانده است و لذا ابداع روش های جدید برای تشخیص زود هنگام آن ضروریست. بزاق برای تشخیص برخی بیماری های سیستمیک استفاده می شود و کاربرد آن در تشخیص OSCC تحت بررسی است. از میان ترکیبات متعدد بزاق که در تشخیص OSCC استفاده میشوند، شواهد فراوانی در ارتباط با کاربرد سایتوکاین ها وجود دارد. در برخی مطالعات تولید بیش از حد سایتوکاین های پیش التهابی و پرو - آنژیوژنیک توسط سلول های OSCC گزارش شده است و نقش سایتوکین ها در پیشرفت و آنژیوژنز تومور به خوبی شناخته شده است. با این حال، بسیاری از بیماری های التهابی و اختلالات ایمونولوژیک می توانند بر سطح سایتوکاین های موجود در سرم و بزاق اثر داشته باشند. در این مقاله به بررسی مروری مطالعاتی که در این زمینه منتشر شده اند و برخی نقاط فوت و ضعف آنها پرداخته شده است.  
‏کاربرد سایتوکین های بزاق در غربالکری اسکواموس سل کارسینوما دهان
‏مقدمه:
‏سرطان دهان 80% تا 90% از سرطانهای سر و گردن را تشکیل مددهد و شایع ترین تومور(%OSCC (%80 -90 است. در سراسر جهان با وجود پیشرفت های درمانی، میزان بقای ۵ ‏ساله سرطان سر و گردن طی دو دهه گذشته همچنان کمتر از۵٠ ‏درصد باقی مانده است. مشکلات ناشی از متاستاز، عود موضعی و مشکلات درمانی که بدلیل مراجعه دیر هنگام بیمار بوجود می آ ید، مانع اصلی درمان OSCC میباشند. بنابراین، تشخیص زودرس یک روش ارزشمند در بهبود نتایج درمان و  در نتیجه افزایش طول عمر بیمار است. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله ‏تشخیص تحلیل ریشه دندان با توموگرافی کامپیوتری با اشعه مخروطی

عنوان انگلیسی مقاله: Root resorption diagnosed with cone beam computed tomography after 6 months of orthodontic treatment with fixed appliance and the relation to risk factors
عنوان فارسی مقاله: تشخیص تحلیل ریشه دندان با توموگرافی کامپیوتری با اشعه مخروطی بعد از شش ماه درمان ارتودنسی با دستگاه ثابت و ارتباط با عوامل ریسکی. 
دسته: دندانپزشکی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 6
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
هدف: این مطالعه با هدف بررسی تحلیل ریشه دندان 6 ماه پس از درمان ارتودنسی فعال و ارتباط آن با ریسک فاکتورهای احتمالی انجام گردید. 
‏مواد و روشها: در این پژوهش تعداد ٩٧ ‏بیمار ( ١٨ ‏- ١٠ ‏ساله) با مال اکلوژن کلاس I و دندانهای نامنظم که با کاربرد دستگاه ثابت و به روش اکسترکشن پرمولرها درمان شده بودند، شرکت داشتند. بیماران با استفاده از CBCT قبل و 6 ماه پس از درمان ارتودنسی فعال مورد ارزیابی قرار گرفتند. این ارزیابی تمام دندانها از مولر اول راست تا مولر اول چپ در هر دو فک را شامل می شد. شاخص Malmgren برای ارزیابی تحلیل ریشه بکار برده شد. بی نظمی کانتور ریشه (تحلیل ریشه از نوع درجه ١ ‏) در بیشتر دندان ها در قبل از درمان فعال دیده شد و بنابراین، در این مطالعه تحلیل ریشه مرتبط با درمان ارتودنسی، تحلیل با درجه ٢ ‏(تحلیل ماینور یا تحلیل ریشه به میزان <2 mm)) یا درجات بالاتر درنظر گرفته شد. 
‏نتایج: تحلیل ماینور در 10%  بیماران و تحلیل شدید ریشه (تحلیل درجه ٣ ‏یا تحلیل ریشه به میزان <2 mm)) در ٢ ‏بیمار مشاهده گردید. تحلیل ریشه در فک بالا بویژه در انسایزورها فراوانی بیشتری داشت. تحلیل ریشه با ریسک فاکتورهای مورد بررسی همبستگی معنادار آماری نشان نداد. 
‏نتیجه گیری: شش ماه پس از درمان ارتودنسی فعال، تحلیل ریشه با اهمیت کلینیکی در 4% بیماران شناسایی شد. بعبارت دیگر در 96% بیماران، ارزیابی توسط CBCT اطلاعات قابل ملاحظه ای را نشان نداد. عواملی که در این مطالعه بعنوان ریسک فاکتورهای احتمالی درنظر گرفته شدند، شش ماه پس از درمان ارتودنسی فعال تاثیر قابل توجهی بر مقدار تحلیل ریشه نشان ندادند. 
‏کلیدواژه: شاخص تحلیل ریشه دندان، ارتودنسی، توموگرافی کامپیوتری با اشعه مخروطی ، CBCT ، مال اکلوژن کلاس I ، کراودینگ، نامرتبی دندانها ، دندان های نامرتب، تحلیل ریشه دندان مرتبط با درمان ارتودنسی: تشخیص توموگرافی و بررسی ریسک فاکتورها 
مقدمه:
‏مطالعات متعدد درمان ارتودنسی را عامل تحلیل خارجی ریشه شناخته اند. در میان بیماران تحت درمان ارتودنسی، میزان بروز تحلیل ریشه مرتبط با درمان ارتودنسی یا OIRR از 1% تا 100% ‏گزارش شده است. این گوناگونی گسترده به چند عامل از جمله روشهای معاینه، تعریف بکار رفته برای تعیین تحلیل ریشه، نوع دستگاه و نیروهای مورد استفاده بستگی دارد.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
عنوان انگلیسی مقاله: Relevance of In Vitro Tests of Adhesive and Composite Dental Materials
عنوان فارسی مقاله: ارتباط تست های آزمایشگاهی بررسی خواص ادهزیو ها و کامپوزیت های دندانی.
دسته: دندانپزشکی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 7
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این مقاله، روشهای ارزیابی مواد ادهزیو و آزمایشات بررسی عملکرد توام ماده ترمیمی- ادهزیو معرفی میشوند. در حال حاضر روس استاندارد برای ارزیابی ادهزیوها وجود ندارد. این موضوع مقایسه بین مطالعات را مشکل می سازد و سبب می شود در مقایسه بین ادهزیوها، رتبه بندی آنها بیش از مقدار عددی نتایج اهمیت داشته باشد. بررسی مطالعات آزمایشگاهی و مطالعات کلینیکی نشان میدهد همبستگی بین اندازه استحکام باند و یافته های کلینیکی به نوع آزمایش بستگی دارد. آنالیز کیفی واکنش ادهزیودندان و تعیین عمق نفوذ ماده ادهزیو در نشان دادن عملکرد سیستم ادهزیو کمک کننده اند، اما نمی توانند معیاری برای پیش بینی استحکام باند باشند. اندازه گیریهای غیرمستقیم یا ارزیابی واکنش ادهزیو تکامپوزیت (مانند نفوذ رنگ یا ارزیابی سلامت مارجینال) با کارآیی کلینیکی همبستگی ندارند و یا همبستگی آنها محدود است. سیستم های ادهزیو قبل از کاربرد کلینیکی، باید در شرایط آزمایشگاهی تست شوند و با یک ادهزیو استاندارد مقایسه شوند. برای پیش بینی بهتر کارآیی کلینیکی ادهزیو، نمونه ها باید قبل از آزمایش به مدت چند ماه در آب نگهداری شوند. 
‏کلید واژه ها: استحکام باند ، برشی ، کششی ، ریزکششی ، ریزنشت ، میکرولیکیج ، هیبرید لایر ، سیستم های ادهزیو ، مواد ترمیمی دندان ، تست های آزمایشگاهی بررسی خواص ادهزیو ها و کامپوزیت های دندانی ، دندانپزشکی ترمیمی PMID: 22139713
‏مقدمه: 
‏هر ساله سیستم های ادهزیو جدیدی به بازار عرضه می شود. در مورد بسیاری از این سیستم ها ادعا می شود کاربرد آنها به زمان کمتری نیاز دارد و یا ماده ضدباکتریایی افزوده شده طول عمر ترمیم را افزایش می دهد. از آنجا که سیستم های تک مرحله ای متعددی در بازار موجود است، سازندگان در رقابت ‏با یک دیگر تلاش می کنند محصولات با مزایای بیشتر از جمله محصولات سالم تر و با کاربرد ساده تر تولید کنند. ارقام فروش نشان میدهد دندانپزشکان بیشتر به سیستم های ساده علاقه دارند و لذا در سالهای اخیر استفاده از سیستم های چند مرحله ای کاهش و سیستم های ساده افزایش یافته است. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله بررسی رستوران های چینی در آمریکا

 

عنوان انگلیسی مقاله: Perceptions of Chinese restaurants in the U.S
عنوان فارسی مقاله: مشاهدات مربوط به رستوران های چینی در آمریکا. 
دسته: صنایع غذایی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 13
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مطالعه به بررسی نقطه نظر مشتریان امریکایی نسبت به رستوران های چینی در کشورشان با استفاده از روش تحلیل عملکردهای مهم (IPA) می پردازد. همچنین این بررسی نشان می دهد که چه خصوصیاتی از رستوران های چینی  رضایت مشتریان امریکایی  و تمایل رفتاری ان ها را تحت تاثیر قرار می دهد.ا. IPA (روش های تحلیلی عملکرد) نشان داده است که نظافت محیط و سرویس منظم دو نمونه از موارد مهمی می باشند که رستوران های چینی می توانند در این زمینه بهبود داشته باشند. علاوه بر این، طعم غذا و قابل اطمینان بودن خدمات به نظر، به عنوان مشخصه های اصلی برای موفقیت رستوران های چینی می باشند. در مجموع، این بررسی نشان می دهد که کیفیت غذایی، قابل اطمینان بودن خدمات و نظافت محیط سه نمونه از مشخصه های کلیدی برای ایجاد  رضایت در مشتریان و تعامل رفتاری مثبت بعد از خوردن غذا در می باشد. مدیران رستوران های چینی می بایست به طور منطقی به تخصیص منابع محدود خود به خصوصیات رستوران براساس مشارکت آن ها برای رضایت مشتریان و تمایلات رفتاری آن ها بپردازند.
کلیدواژه: رستوران چینی، ویژگی های رستوران، رضایت مشتری، تمایلات رفتاری، تحلیل اهمیت و عملکرد
1. مقدمه: 
ایالات متحده امریکا کشوری چند فرهنگی و با قومیت های مختلف می باشد و این تنوع چند ملیتی بودن به طور مستمری رو به افزایش می باشد. یکی از بازتاب های مربوط به این تنوع فرهنگی و نژادی، تنوع و رونق رستوران ها در بازار خدمات غذایی در امریکا می باشد. بازار مربوط به این گونه غذاها در امریکا منجر به 75 میلیون فروش در سال می گردد که حدود 65 درصد از آن در ارتباط با صنایع خدمات دهنده مواد غذایی می باشد. با این وجود رشد سریع رستوران های قومی به طور کلی تنها به دلیل افزایش تعداد مهاجران جدید نیست . در واقع 75 درصد از مصرف این گونه غذاها مربوط به مشتریان غیر بومی می باشد. به دنبال تغییر سبک زندگی، استفاده از غذاهای بیرون از خانه رایج تر گشته و بسیاری از مشتریان نیازمند استفاده از غذاهایی با طعم جدید و تجارب جدیدتر می باشند.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
عنوان انگلیسی مقاله: Occurrence and legislation of mycotoxins in food and feed from Morocco
عنوان فارسی مقاله: جود و قوانین مربوط به ماده سمی مایکوتوکسین در مواد غذایی وارداتی از کشور مغرب.
دسته: صنایع غذایی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 24
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
مایکوتوکسین یک عامل آلوده کننده طبیعی مواد غذایی و علوفه می باشد که از طریق کپکی از نوع قارچ اسپرگیلوس، قارچ کپکی سبز و فاساریوم ایجاد می گردد.تعداد مایکوتوکسین های شناخته شده که می تواند اثرات بدی روی سلامت انسان و حیوانات داشته باشد رو به افزایش بوده و همچنین مقررات مربوط به کنترل وجود آن ها  درمواد غذایی و علوفه نیز در سطح گسترده تری اعمال می گردد. کشور مراکش، کشوری در شمال آفریقا می باشد که توسط دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس احاطه شده است.که دارای هوایی با رطوبت و درجه حرارت بالا بوده که برای رشد کپک ها شرایط مناسبی را به وجود می آورد. این مقاله به بررسی میزان آلودگی و وجود مایکوتوکسین ( برای مثال آفلاتوکسین، اوکراتوکسین A، و فاساریوم توکسین) در حبوبات، نان، شیر،  ادویه، شراب،زیتون، گوشت سفید، میوه خشک و آجیل می پردازد. میانگین نمونه های آلوده شده، اغلب موارد بیش از 50 درصد می باشد. قوانین وضع شده در ارتباط با مقررات مایکوتوکسین، توسط مقامات مراکشی، در مقایسه با محدودیت های کشورهای اروپایی و بین المللی نیز مورد بحث قرار می گیرد. اطلاعات جدید در مورد آلودگی مواد غذایی و علوفه توسط مایکوتوکسین در این مقاله مورد بحث قرار می گیرد. سرانجام، بخش آخر این مقاله شامل نتیجه گیری، جنبه های اصولی و توصیه هایی می باشد که می بایست توسط مقامات و متخصصان در طی بررسی وجود مایکوتوکسین در مواد غذایی و علوفه تولیدی/ یا تجاری در مراکش، مد نظر قرار گیرد. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله آزمایش مبنی بر ترانسکریپتوم آلرژی زاهای گردۀ برنج

عنوان انگلیسی مقاله: Transcriptome-Based Examination of Putative Pollen Allergens of Rice
عنوان فارسی مقاله: آزمایش مبنی بر ترانسکریپتوم آلرژی زاهای گردۀ برنج.
دسته: زیست شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 17
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
آلرژی زاهای گرده از فراوانترین محصولات رونویسی شده و ترجمه شده در تاریخچۀ زندگی گیاهان و بویژه گیاهان علفی می باشد. برای شناسایی آلرژی های گوناگون گرده ایی در برنج، آلرژی زاهای مفروض در ژنوم برنج شناسایی شد و بیان آنها بااستفاده از ریزآرایۀ GeneChip برنج Affymetrix 57K شاخصه بندی کردند. در بین فراوانترین رونوشت های داوطلب مختص گرده می توان به Ory s 1 beta-expansin، Ory s 7 EF hand، Ory s 2، Ory s 11, Ory s 12 profilin A، Ory s 23، خانوادۀ 28 گلیکولیز هیدرولاز (پلی گالاکتوروناز) و پروتئین های متصل FAD اشاره کرد. پروتئین های گرده که زیاد بیان شده بودند در چند عدد رونوشت به مقدار فراوان وجود داشتند و گاها با تصاویر آینه ایی واقع در مناطق نزدیک نوار مخالف DNA همراه بودند. بسیاری از این پروتئین های گرده بدون اینترون هستند و بصورت رونوشت هایی که رونوشت تقریبا یکسان عناصر تنظیمی خود را حفظ می کنند، متصل میشوند. Ory s 23 تغییر پذیری کم و تعداد زیاد رونوشت را نمایان می کند که نشانگر تقویت  و افزایش ژن جدید می باشد. برخی رونوشت ها دارای ژن کاذب هستند که بواسطۀ فعالیت جابجایی به عقب اصل و منشأ خود را نشان میدهند؛ برخی توالی های آلرژی زای مفروض دارای محصولات ترکیبی به همراه توالی های تکرار عناصر جابجا شدنی (LTRها) میباشند. فراوانی و مقدار توالی های تکراری مجاور، فعالسازی عناصر جابجاشدنی و تولید زیاد رونوشتهای mRNA ظاهرا در یک زمان در گرده رخ می دهند و در سیندرومی که پروتئین های با نسخه برداری بالا در آن رونویسی میشوند، سهیم است و با ویژگی های دوکی شکل ترجمه مانند گروه سازی و حذف اینترون ها قرار داده می شود. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

تعداد صفحات : 155

درباره ما
مرکز خرید فروش و دانلود فایل مقاله ، ترجمه ، پروژه ، استخدامیآموزش و پرورش آگهی استخدام استخدام استخدام 93 اقتصاد برق بیماری تحقیقات مکانیکی ترجمه ترجمه مقاله تغذیه حسابداری خانواده داده کاوی دانش آموزان دانلود دانلود تحقیق دانلود ترجمه مقاله دانلود رایگان دانلود سوالات استخدامی دانلود مقاله دانلود پایان نامه دانلود پروژه روانشناسی سازمان سلامت شبکه شرکت نفت شیمی عمران مدرسه مدیریت مدیریت منابع انسانی مقاله مهندسی نرم افزار مکانیک ورزش پاورپوینت پایان نامه پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی پروژه پزشکی کامپیوتر کنکور کودکان
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1081
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 36
  • آی پی دیروز : 112
  • بازدید امروز : 95
  • باردید دیروز : 271
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 5,179
  • بازدید ماه : 8,615
  • بازدید سال : 65,672
  • بازدید کلی : 324,430