loading...
تك فايل
عنوان انگلیسی مقاله: Image Postprocessing in Digital RadiologydA Primer for Technologists

عنوان فارسی مقاله: پس- پردازش تصویر رادیولوژی دیجیتال.

دسته: پزشکی

فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 31
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مقاله در ارتباط با چندین مفهوم در مورد پس پردازش تصاویر می باشد که در تصویربرداری دیجیتالی علم پزشکی معمول می باشند. در ابتدا انگیزه های مربوط به بهبود کیفیت تصاویربرداری دیجیتالی توصیف می شود که به دنبال آن دلایلی در ارتباط با درک فعالیت های پس پردازش این تصاویر که در فرایند رادیولوژی بسیار معمول می باشد، داده می شود.
دوم اینکه، مفهوم دامنه تصاویر با تمرکز بر روی ویژگی های دامنه تصاویر فضایی همانند ماتریس، پیکسل و عمق بیت مد نظر قرار می گیرد. علاوه بر این تغییرات مربوط به دامنه تصویر فضایی و در دامنه فرکانس فضایی توصیف می گردد.
مورد سوم، پنج الگوریتم پردازش تصاویر را شامل بازیابی تصاویر، تجزیه و تحلیل تصاویر، ترکیب تصاویر، جلوه دادن تصاویر و فشرده کردن تصاویر مد نظر قرار می گیرد.
این مقاله با شرح دقیقی از عملیات پردازش نقطه ای و فرایند پردازش مکانی ادامه می یابد. اولین مورد  از نقطه نظر نمودار ستونی، جدول مراجعه ای (LUT) و قالب مورد بحث قرار می گیرد.  دومی به توصیف فیلتر مکانی فضایی (حلقه) و فیلترهای فرکانس فضایی با استفاده از فیلتر دیجیتال بالاگذر و پایین گذر به دنبال شرح مختصری از تکنیک افزایش کنتراست می پردازد.
سرانجام اینکه بررسی تکنیک فشرده سازی تصاویر با توجه به مبحث نسبت فشرده سازی و نوع تکنیک فشرده سازی، مورد بحث قرار می گیرد. مشخصا، فشرده سازی برگشت ناپذیر به طور مختصر مد نظر قرار می گیرد و تاثیر آن بر روی کیفیت بصری تصاویر اثبات می گردد.
علاوه بر این، توضیحات مربوط به رادیولوژیست هعای موسسه کانادایی (CAR) در ارنباط با کاربرد فشرده سازی برگشت ناپذیر در رادیوگرافی دیجیتال مطرح می گردد. نتیجه گیری این مقاله خلاصه ای از پس پردازش تصاویر به عنوان ابزار مهمی برای کسانی می باشد که در محیط های تصویربرداری دیجیتال کار می کنند. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
عنوان انگلیسی مقاله: Endocrinology
عنوان فارسی مقاله: مطالعه غدد درون ریز(علم شناسایی و مطالعه غدد مترشحه داخلی).
دسته: پزشکی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 9
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
مطالعه غدد درون ریز، شاخه ای از علوم پزشکی می باشد که در ارتباط با اختلالات سیستم ترشحات داخلی و ترشح مواد خاصی به نام هورمون، ترکیبی از رویدادهای مختلف همانند تکثیر، رشد، تفکیک ( شامل بافت سازی و ساخت عضو) و هماهنگی متابولیسم،تنفس،دفع، جابه جایی، بازتولید و درک حسی بوده که بستگی به علائم شیمیایی، ترکیب مواد  داشته و توسط سلول های خاصی ترشح می شود.
مطالعه غدد درون ریز، در ارتباط با مطالعه بیوسنتز، ذخیره سازی، شیمی، نقش فیزیولوژیکی هورمون ها و سلول های غدد درون ریز و همچنین بافت هایی که آن ها را ترشح می کنند، دارد.
سیستم غدد درون ریز شامل چندین غده در بخش های مختلف بدن می باشد که هورمون ها را به طور مستقیم به درون خون به جای مجرا ترشح می کند. هورمون ها دارای وظایف و شیوه عملکرد متفاوتی می باشند. یک هورمون ممکن است دارای چند تاثیر بر روی ارگان های مورد نظر باشد و بلعکس چندین ارگان ممکن است تحت تاثیر یک هورمون قرار گیرند.
 با تعاریفی که در سال 1902 توسط بیلیس و استارلینگ انجام شد، آن ها این موضوع را مطرح کردند که اگر یک هورمون بخواهد طبقه بندی شود، مواد شیمیایی که توسط یک ارگان تولید می شود می بایست درون خون انتشار یابد و توسط خون به ارگان های دورتر برای انجام وظایف آن ارگان انتقال می یابند. این مورد به عنوان تعریف کلاسیک هورمون می باشد. مکانیسم دیگری به نام پاراکراین وجود دارد (که ارتباط شیمیایی بین سلول ها در یک بافت یا ارگان می باشد) سیگنال های اتوکرین ( مواد شیمیایی می باشند که بر روی بعضی از سلول ها فعالیت دارند) و سیگنال های اینتراکرین (مواد شیمیایی هستند که درون سلول ها فعالیت دارند). سیگنال های نئوانداکرین هورمون های کلاسیکی می باشند که توسط نورون های نروسکرتوری درون خون انتشار می یابند.
هورمون ها از طریق اتصال با گیرنده های خاصی در درون ارگان ها فعالیت می کنند. بر اساس یادداشت های بالی یک گیرنده حداقل دارای 2 بخش اصلی می باشد.
- محل شناسایی، که هورمون ها به آن اتصال می یابند.
- محل اندام های مجری، که در اصلاح نقش سلولی فعالیت دارد.
در بین این ها یک مکانیسم انتقال دهنده وجود دارد که هورمون های متصل به آن باعث تحریک الوستریک می گردد و در نتیجه واکنش متناسب با آن را ایجاد می کند.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
عنوان انگلیسی مقاله: Health information systems: Failure, success and improvisation
عنوان فارسی مقاله: سیستم اطلاعات بیمارستانی: عوامل موفقیت، عدم موفقیت و بهبود.
دسته: پزشکی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 9
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
پیشینه و هدف: فرضیه کلی در مورد موفقیت سیستم های اطلاعات بیمارستانی (HIS) توسط بعضی از مفسران در حوزه انفورماتیک بیمارستانی مورد تردید می باشد. آن ها اشاره ای به عدم موفقیت گسترده سیستم های اطلاعاتی بیمارستانی (HIS) می کنند. بنابراین هدف این مقاله توسعه مبنای مفهومی بهتر و دستورالعمل های عملی در مورد موفقیت و شکست سیستم های اطلاعاتی بی سیم می باشد.
روش ها: تحقیقات و بررسی موردی به علاوه تست آزمایشی مدل توسعه یافته.
نتایج: تعریف موفقیت و شکست سیستم اطلاعات بیمارستانی پیچیده می باشد، و شواهد کنونی بر مبنای موفقیت و عدم موفقیت سیستم اطلاعات بیمارستانی به نظر ضعیف می باشد. با این وجود، بهترین برآورد کنونی این می باشد که نقص در سیستم اطلاعات بیمارستانی به عنوان مسئله مهمی می باشد. سپس این مقاله به شرح مدل مفهومی " شکاف بین واقعیت – طرح" می پردازد. این موارد در توضیح موارد چندگانه موفقیت و عدم موفقیت سیستم اطلاعات بیمارستانی پربار می باشد، با این وجود، این احتمال را ایجاد می کند که تفاوت هایی را تحت پوشش قرار می دهد که در شرایط سیستم اطلاعات بیمارستانی مختلف وجود دارد. مدل شکاف واقعی – طراحی  مورد آزمایش قرار می گیرد تا به اثبات ارزش خود به عنوان ابزاری برای ارزیابی و کاهش ریسک بر روی پر.ژه های سیستم اطلاعات بیمارستانی بپردازد. این مورد همچنین پرسش های قدیمی، روش توسعه ساختاری را مد نظر قرار داده، و تاکیدی بر روی اهمیت تغییرات نوظهور و تعبیه در سیستم های اطلاعات بیمارستانی دارد.
نتیجه گیری: مدل شکاف واقعی- طراحی می تواند برای مد نظر قرار دادن مسئله عدم موفقیت سیستم های اطلاعات بیمارستانی، بر مبنای ابزار برآورد پس از آن و ارزیابی ریسک پیش از آن و ابزار کاهشی مورد استفاده قرار گیرد. آن همچنین به تایید مجموعه ای از روش ها، تکنیک ها، نقش ها و نیاز رقابتی برای پشتیبانی از نوآوری پویا پرداخته که به نظر می رسد موارد مربوط به موفقیت سیستم اطلاعات بیمارستانی را مد نظر قرار می دهد.
کلیدواژه: سیستم های اطلاعاتی، تحلیل سیستم ها، ارزیابی، تغییرات سازمانی، مدیریت ریسک.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله تاثیرآمینو اسید بر روی ژن و ژنوم

 

عنوان انگلیسی مقاله: Effect of Amino Acids on Gene And Genetic code
عنوان فارسی مقاله: تاثیرآمینو اسید بر روی ژن و ژنوم. 
دسته: پزشکی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 7
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
دو گروه از امینو اسید ویژگی های جالبی را به اشتراک می گذارند: که عبارتند از گروه کاهشی که به عنوان اولین امینو اسید بوده که در کدهای ژنتیکی ترکیب می شوند، در حالی که گروه های متراکم، بعد ها در این کد وارد شدند. بنابراین به نظر می رسد که تمام ژنوم ها به گرداوری امینو اسید های جدیدتر با هزینه کردن امینو اسید های قدیمی در فرآیندی که 3.4 میلیارد سال پیش شروع شده و تا حالا ادامه یافته است، می پردازند.
با بررسی دقیق مقیاس های امینو اسید با خانواده ژن، یک گروه آلمانی به رهبری سوانت پابو به بررسی تکامل ژن گیرنده حسی ((OR در 19 پستاندار موش ها پرداختند. مشخصا آن ها به بررسی تعداد ژن های ساختگی های گیرنده حسی ( (OR پرداختند. به طور تصادفی آن ها 100 نمونه از ژن های گیرنده حسی مربوط به هر ژنوم را انتخاب کرده و درصدی از ژن های نمونه را که به عنوان ژن های ساختگی می باشند، مد نظر قرار دادند (شکل 3.5). آن ها حیوانات را به دو دسته   یا   تقسیم بندی کردند که عبارتند از شامپانزه و میمون های ماقبل تاریخ (30%) و میمون های نسل جدید ف پیرمات ها جونده ها (18%) . میمون های جدید نسبت به این جمعیت استثناء بودند، زیرا 30 درصد از گیرنده های حسی آن ها به دلیل جهش ژنی غیر فعال شده بود. ناتوانی در یافتن همبستگی کامل بسیار دلسرد کننده بود اما ویژگی های فیزیولوژیکی مختلفی نیز وجود داشت که می توانست به تعیین تعدادی از این ژن های ساختگی بپردازد. گونه هایی که دارای 30 درصد از گیرنده های حسی بودند در 3 رنگ بوده  اما جنس نر که دارای 18 درصد از ژن های مربوط به گیرنده حسی بود تنها دارای دو رنگ بود. به استثناء میمون های هالر میمون های دوران قدیم دارای 2 ژن اوپسین بودند که یک ژن آن روی کروموزوم X و دو آلیل در مرکز آن وجود داشت. بنابراین جنس نر تنها دارای دو رنگ بود (آبی و سبز یا قرمز) و جنس ماده دارای رنگ آبی و سبز و قرمز در صورتی که در بخش مرکزی لینک X دارای ژن اپسین باشند. ژنوم میمون های هالر، ژن اپسین خود را کپی کرده و به این ترتیب تمام نرها و ماده ها دارای هر سه رنگ بودند. همان طور که در هنگام تکامل اتفاق می افتد دسترسی به یک منطقه منجر به عدم دسترسی در منطقه دیگر می گردد  بنابراین گونه هایی که دارای هر سه نوع رنگ می باشند نمی توانند بوها را به خوبی تشخیص دهند. در مواردی که ژن ها به صورت تطبیقی می باشند ما یاد می گیریم که چگونه خانواده ای از ژن ها به دلیل مزایای گزینشی که توسط ژن دوم خانواده ارائه می شود هم پوشانی دارد. 
یک تیم 72 نفره در امریکا در 8 موسسه مختلف نگاه دقیق تری را در بخش  1.8MB از کروموزوم انسانی شماره 7 داشته اند و به مقایسه ترتیب کروموزوم های انسانی با بخش های مشابه در 11 گونه دیگر پرداختند. کل این بخش ها به رمزگشایی 10 ژن پرداختند و محققان تنها نمی خواستند به آن منطقه کدبندی شده را مورد بررسی قرار دهند بلکه مناطق اینترون ، پیش برنده ها و بین ژن ها را نیز مد نظر قرار داده بودند. همان طور که شما انتظار دارید بخش حفاظتی آن در منطقه کدگذاری شده قرار داشت. هر چه این دو گونه از نظر ژنتیکی به هم نزدیک تر بودند نگهداری DNA در سطح بالاتری انجام می شد.
به طرز جلبی جونده ها در این روند استثناء بوده اند.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
عنوان انگلیسی مقاله: Age-Related Eye Disease Study
عنوان فارسی مقاله: بررسی بیماری های مرتبط به پیرچشمی.
دسته: پزشکی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 13
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
اهداف: ارزیابی تاثیر مکمل های دوز بالا، کاروتنوئید ماکولا، و اسید چرب امگا 3 بر روی پیشرفت دژنراسیون ماکولا (AMD) . 
روش: بیماران به صورت تصادفی برای دریافت انواع مختلفی از ویتامین C (500 میلی گرم)، ویتامین E (400 IU) ، بتا کاروتن (15 میلی گرم ویتامین A)، روی ( 80 میلی گرم بعلاوه 2 میلی گرم مس) لوتین (10 میلی گرم)، زاکسانتین ( 2 میلی گرم)، اسیدهای چرب اشباع نشده با زنجیره بلند(LCPUFA) به شکل اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA) (350 میلی گرم) و اسید ایکوزا پنتانوئیک (EPA) (650 میلی گرم) انتخاب شدند. 
بررسی مهار VEGF در آزمایش نئوواسکولار چشمی (بصری)
هدف: ارزیابی پگاپتانیب درون چشمی برای CNV زیرفووا به دلیل AMD نئوواسکولار.
روش: دو آزمایش بالینی تصادفی و با پوشش دولایه، 1208 بیمار تزریق درون چشمی پگاپتانیب ( 3 میلی گرم، 1.0 میلی گرم، یا 3.0 میلی گرم) یا تزریق حلال در مورد چشم های مورد بررسی به مدت 6 هفته و در کل 48 هفته داشته اند. بیمارانی برای این آزمایش مناسب بودند که 50 سال یا بالاتر بوده و دارای CNV قدیمی زیرفووا، و موارد قدیمی حداقلی یا CNV نهفته به دلیل AMD مرطوب با بهترین تیزی بینایی 20/40 تا 20/320 باشند. 
نتایج: به طور میانگین، بیمارانی که تحت درمان پگاپتانیب 0.3 میلی گرم و درمان شم بوده اند همچنان با کاهش بینایی روبرو بوده اند. به هر حال ، نسبت کاهش تیزی بینایی در گروه هایی که توسط پگاپتانیب درمان شده اند کمتر از نسبت بیمارانی بوده است که درمان شم را دریافت کرده اند. 70% از بیمارانی که با تزریق پگاپتانیب سدیم درمان شده اند (0.3 mg; 11 = 294) میزان حداقل 15 درجه تیزی بینایی خود را در مقایسه با 55% در گروه کنترل شده (n = 296; P < 0.001) از دست داده اند؛ 10% از بیمارانی که با تزریق پگاپتانیب سدیم درمان شده اند (0.3 mg; n = 294)، در مقایسه با 22% از گروه کنترل شده تیزی بینایی خود را به شدت از دست داده اند. تاثیر مزایا آن برای تمام زیرشاخه های نوروﻋﺮﻭﻗـﻲ (NV) مشاهده شده است. تاثیر مزایای ان در حدود دو سال بعد نیز پایدار می ماند.
نتیجه گیری: پگاپتانیب بهتر از شم و PDT برای AMD نئوواسکولار می باشد.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله نقش از خود بيگانگي شغلي در تخريب قابليت هاي كاري و سالخوردگی ناسالم

عنوان انگلیسی مقاله: The role of job alienation in work ability deterioration and unhealthy ageing
عنوان فارسی مقاله: نقش از خود بيگانگي شغلي در تخريب قابليت هاي كاري و سالخوردگی ناسالم.
دسته: پزشکی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 9
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
هدف اصلي اين مقاله آگاهي از اين موضوع است كه در حرفه پرستاري،‌ از خودبيگانگي شغلي با توجه به سن،‌ باعث تضعيف و تخريب قابليت هاي كاري ميشود. از مجموعه پرستاراني كه در بررسی مورد نظر شركت كردند يك نمونه 27146 تايي از پرستاران انتخاب شدند. علاوه بر سن "تقاضاي شغل"‌، " كنترل شغل" و "اذيت و آزار در محیط کار" بعنوان عوامل تعیین کننده از خودبيگانگي شغلي در نظر گرفته شدند. "تعهدات زیاد"،‌" عدم اطمينان در مورد درمان بيماران"‌و "‌معناي كار" بعنوان علائم ازخودبيگانگي شغلي استفاده شد. در نهایت شاخص هاي توان كاري (WAI) بعنوان متغير خروجي استفاده شد. مدل معادله ساختاري براي آزمون فرضيه هاي ازخودبيگانگي شغلي استفاده شد. كه اين مدل متناسب با داده هاست. تعهد بالا،‌ عدم اطمينان در مورد درمان بيماران و مفهوم كار اثر مستقيمي بر شاخص توان كاري داشتند. تقاضاي بالاي شغل،‌ اذيت و آزار در محیط كار، كنترل پايين شغلی و سن هم اثرات مستقيم و غيرمستقيمی ( از طريق تعهد بسيار بالا،‌ عدم اطمينان از درمان بيمار و معنار كار) بر روي شاخصهاي توان كاري داشتند. توانايي پايين كاري در پرستاران مسن تر ناشي از كهولت سن و افزايش تعهد حاصل از تقاضاي بالاي شغل، كنترل كم شغل و سختي كار است. در مقابل،‌ در بين پرستاران زير50 سال، ‌كاهش شاخص توان كاري بيشتر بخاطر عدم اطمينان از درمان بيمار و بی معنی كار است كه هر دو امکان دستیابی به توان شغلي بیشتر و پيشرفت تخصص شغلی را تحت تاثیر قرار می دهد. 
كليد وا ژه ها: پرستاري از خودبيگانگي شغلي،  سالخوردگي ( كهولت)، توانايي كاري، مدل معادله ساختاري.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

 

ترجمه مقاله تست توزیع نرمال در برابر توزیع منطقی (تقریب سادلپوینت)

 

عنوان انگلیسی مقاله: Testing Normality Against the Logistics Distribution Using Saddlpoint Approximation
عنوان فارسی مقاله: تست توزیع نرمال در برابر توزیع منطقی با استفاده از روش تقریب سادلپوینت.
دسته: آمار
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 7
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
ما مشکلات مربوط به تست توزیع نرمال را در برابر توزیع منطقی بر مبنای نمونه تصادفی بررسی ها مد نظر قرار می دهیم. چون این دو روش به صورت مجزا ( تست نشده) می باشند، نسبت آمار احتمالات حداکثر (RML) دارای توزیع مربع خی با انطباق معمول نمی باشد. ما روش تخمین سادلپوینت را نسبت به توزیع آماری RML مد نظر قرار داده و نشان می دهیم که این روش تقریب بسیار دقیق تر از روش تقریبی استاندارد و ادج ورث، به ویژه در مورد احتمالاتی که دارای ارزش قابل توجهی در تست فرضیه ها می باشند، است. همچنین نشان داده شده است که این تست تقریبا مشابه تست نامتغیرهای قوی می باشد. 
کلید واژه. بسط ادج ورث، آزمون نسبت احتمال، آزمون نامتغیرهای قوی، نسبت احتمال حداکثر (RML)، تقریب احتمال دامنه
1. مقدمه
فرض کنید  به عنوان نمونه تصادفی توزیع پیوسته با تابع چگالی h(x)، بوده، و مسائل مربوط به تست توزیع نرمال را در برابر توزیع منطقی مد نظر قرار دهید. 
( نقش های Ho و HI می تواند معکوس باشد). چون این دو دسته از موارد توزیع شده در Ho و HI به عنوان دسته های مجزا می باشند، نسبت آمار احتمالات حداکثری (RML) دارای توزیع مربع خی مجانبی نمی باشد. در این مقاله ما تکنیک های سادلپوینت را که توسط راسخی و صدوقی الوندی (2008) مطرح شده است، بکار می بریم تا به تقریب توزیع آمار RML بپردازیم. در کل، روش تقریب سادلپوینت بسیار دقیق تر از روش تقریب استاندارد و روش تقریب ادج ورث به ویژه در ارتباط با احتمالات دامنه ( که بر مبنای ارزش منافع اصلی در مشکلات فرضیه آزمایی است) می باشد.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

تعداد صفحات : 155

درباره ما
مرکز خرید فروش و دانلود فایل مقاله ، ترجمه ، پروژه ، استخدامیآموزش و پرورش آگهی استخدام استخدام استخدام 93 اقتصاد برق بیماری تحقیقات مکانیکی ترجمه ترجمه مقاله تغذیه حسابداری خانواده داده کاوی دانش آموزان دانلود دانلود تحقیق دانلود ترجمه مقاله دانلود رایگان دانلود سوالات استخدامی دانلود مقاله دانلود پایان نامه دانلود پروژه روانشناسی سازمان سلامت شبکه شرکت نفت شیمی عمران مدرسه مدیریت مدیریت منابع انسانی مقاله مهندسی نرم افزار مکانیک ورزش پاورپوینت پایان نامه پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی پروژه پزشکی کامپیوتر کنکور کودکان
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1081
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 51
  • آی پی دیروز : 112
  • بازدید امروز : 129
  • باردید دیروز : 271
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 5,213
  • بازدید ماه : 8,649
  • بازدید سال : 65,706
  • بازدید کلی : 324,464